Wednesday, July 02, 2008

SAJA NAK NGOMEL

Mari kita luangkan masa kejap... menguji minda...
Kita buat analisis siapa yang bersalah dalam masalah negara nih...
Papantanda ni cuba mengalu-ngalukan kedatangan pelawat ke Istana Bandar, Jugra, dalam negeri Selangor Darul Ehsan.

Kalau ikutkan karat besinya, sahlah papantanda tu dah lama kat situ.... tiang tu yang dipacak kemudian.... Tiang tu memang kena pacak ikut jarak yang ditetapkan... So, mamat yang pacak tiang tu cap jempol tak bersalah! Mamat yang pasang papantanda tu pun tak bersalah juga la....

Tapi kalau papantanda tu dipasang kemudian... memang mamat ni dah buat jenayah berat...!!

Apa hal sekali pun takkan la pihak yang terbabit tak dapat nak keluarkan modal untuk memindahkannya... alaa... ke depan sikit jadi laa... baru la ada maknanya..... Papantanda ni bukannya menunjukkan arah ke tandas awam... Ke istana yang amat bersejarah tuh..!!

Adeihhh... harap2nya tender untuk buat conservation istana tu nanti dimasukkan sekali dengan pemasangan signboard yang baru & di tempat yang sessuaiii....

Syok la ngomel... lapang jekk rasa dada....

6 comments:

echah_syed said...

mcm kat sini lagi siok..tiang letrik dipacak dekat2 diantara satu dgn yg lain.tapi lampu dinyala jarak 2 tiang..apa keheinyerr :(

kontraktor yg pacak tiang dah tentu untung sbb byk pacak tiang..membazir !

depa pacak tiang mase election..lampu akan menyala 5 tahun akan dtg bila kita nak election balik hehe buat lawak mr bean..kalo nasib tak baik sume tiang dah tumbang sbb org mabuk langgar :p

pegawai depa mkn gaji buta noo.

© EM Muhammad said...

Yeop,
Budak kecil pun tahu ada sesuatu yang tak kena dengan gambar ni. Tak tahulah, nak jadi apa dengan Malaysia sekarang. Inilah jadinya bila otak letak di lutut. Sabar... sabar.

kunadzri said...

>>echah_syed
memang camgitu la kat mana2 pun combi.... kalau kita rajin pandang keliling, mcm2 perkara lucu & tak masuk akal yg dapat kita lihat...& dengar... abg e ni ngomel sbb bnyk sgt yang pelik2 nih... bila kita pi tegur & komplen depa wat tak tau jekk.. kena marah balik ada laa... siap perli kita lagik tuh..

Dah ada blog ni kan... apa lagi... merungut sakan la abg e kat sini... hehehe... at least bole jugak kita kongsi mongsi... banyak lagi yg abg e nak ngomelkan nih...

kunadzri said...

>>em muhammad
gitu la OD... mesia ni serba boleh... kalu negara lain menda2 camgitu tak boleh buat, nnti ada orang saman...

kat sini otak bole letak kat mana-mana pun... orang tak amik peduli.. malahan ramai yg camgini dok kat atas kerusi2 empuk di mana2 saja dlm malaysiaraya kita nih... org yg otak kat kepala pulak kena ganyang semcm jer...

Adeihh... teman pun sabor gak nih OD... :)

Eita said...

ita rasa tak de modal pun kalo org kampung ni prihatin.. paling tak de pun tenaga jer la kan.. cangkul balik.. letak depannya.. gitu tak?

kalo dah tak de sgt modal nk wat yg baru..

ni la susah kalo ada 2 pentadbiran dlm satu tempat.. tak leh ckp2 byk2 nnt kena ISA larikkkkk..........

kunadzri said...

>>eita...
uncle setuju.. senang lagi kalo cabut & campak ke longkang saja... lg baik dr menyakitkan mata.. hehe...

 
Original Template By : uniQue  |    Modified and Maintained By : Intydez