Sunday, July 06, 2008

PERLIS INDERA KAYANGAN

Walaupun kat opis tu sibuk yang teramat sangat, masih sempat juga saya pulang ke kampung di Perlis masa cuti sekolah baru-baru ni. Habis angkut satu batallion... padat kereta saya tuh. Tak ada yang nak mengalah naik bas...masing-masing suka nak gayut ngan mak ayah... Tak pa, janji selamat sampai & balik KL...

Aktiviti biasa tiap-tiap kali balik kampung....

Shopping kat Padang Besar
Kedai yang mesti saya kunjungi
Ikut bapa ke kebun getah yang dipawahkan,
kalau musim buah pulak ke kebun buah2an.
Melawat sawah padi bapa kat tepi bukit... sangat mendamaikan....
Ada kalanya sempat juga singgah mencari rebung untuk buat sayur
ataupun campur ngan gulai ayam... slurppp.. sedap gilos....
Mengambil foto 4 generasi...
saya, anak lelaki, bapa & tok wan (kami panggil caQ..)

7 comments:

echah_syed said...

cili tu buat jeruk mmg best.. :)

suburnyerr !

rebung tu kalo kena tgn ..miang tak??

combi dah takde ayah sejak combi darjah 6 lagi :(

kunadzri said...

>>betui tu combi... cili tu tak pedas pun, kalau gigit camtu pun ok.. tapi la ni abg e tak makan cili mcm dulu dah... perut senang berasid. Mak abg e mmg pandai tanam pokok... apa2 pun mesti naik subur..

rebung tu macam buluh gak... silap pegang dok keje garu sana sini laa...

abg e terharu dengar bab yg las nih.. sbb tu la macammana sibuk pun abg e kerja, selagi depa masih hidup, abg e mesti kena kol selalu & lapangkan waktu utk balik ziarah depa... siapa kita tanpa mereka..? kalo dengar lagu nyanyian Allahyarham Sudirman, ayah & ibu, grenti abg e tahan air mata dr meleleh... tapi apa nak dimalukan... kan?

Anonymous said...

banyak lagi tu boleh cerita...p mengai p padang masa dulu....mesti menarik -cikmeloq

kunadzri said...

cikmeloq>>>
weihh... gena yg buleh terlepaih masuk sini... xsengaja ka, ada oghang yg bagitau..? lagumana pun, selamat berkunjung ke ghumah Dri naa...
Apa habaq semua kat sana? dok mengajaq mana la ni..?

Anonymous said...

ang nes bila nak ajak g umah judinnnnnnnnnnnnnn....

kuIna Jentayutiara said...

lor... awat tak ajak ceq p umah. hehehe...

balik perlis tak p padang besar tak sah ker.

arsaili said...

salam..so green la...

 
Original Template By : uniQue  |    Modified and Maintained By : Intydez