Saturday, December 08, 2007

MASJID LENTANG, LEBUHRAYA KARAK,PAHANG DM


Tarikh tangkap gambaq: 17 Nov. 2007
Masa: jam 12.20 tengahari



Lokasi: Lebuhraya Karak. Sekiranya mai dari Karak/Kuantan, masjid ini berada di sebelah kiri....sikit saja sebelum jumpa Hutan Lipur Lentang. Dari lebuhraya, masjid ni tidak kelihatan kerana terlindung oleh lereng bukit & pokok-pokok.Tapi, papantanda ada....ikut saja... Deri singgah sat di Masjid Lentang ni masa balik dari Ketari, Bentong. Bukannya beghnti solat, tak masuk waqtu lehoq(zohor) lagi. Saja-saja nak tangkap gambaq, nak tambah koleksi gambaq mesjid. Banyak kali dah dok lalu kok ni tapi segan(malas) nak singgah.

Mesjid ni sunyi sikit, ghasa seghun(seram & gerun) jugak. Masa pi masjid Ampang Pecah dulu pun ada perasaan yang sama. Kalau lepas Isya' tu nak singgah soghang-soghang pikiaq dua tiga kali jugak la.... Keliling dia lapang, tapi tak dak ghumah dekat-dekat situ. Lepas kawasan lapang tu, hutan tebal saja yang kelihatan.Di atas bukit berdekatan ada sebuah bangunan, seperti sekolah. Mungkin menyusur jalan ke dalam sikit akan bertemu dengan penduduk. Masa Deri singgah tidak nampak kelibat sesiapa pun di situ untuk diajukan pertanyaan. Jadi, banyak persoalan tidak terjawab. Lain kali cuba lagi....






Yang syok sekali tu ghona(warna) dia la...ghona ros(pink) habih!! Ghasanya baghu cat.....Tinjau(cari, meninjau) jugak nama mesjid tapi tak kelih(nampak) pun. Depa tak dan(tak sempat) nak tulih lagi kut. Deri paling suka sekali dia punya mineret. Posisi dia agak jauh dari bangunan, macam mesjid lama Melaka. Cadang nak keghabat(panjat) jugak, tapi gayat. Lagipun kedeghat pun dah kughang la ni. Sat ni sampai atas dok teketaq-ketaq soghang-soghang nak buat macam mana? Nak panggil bomba mai pun bukannya ada dekat-dekat situ...















Kiranya ingin mencari ilham untuk berkarya, mai sini.
Tok sah dok pi jauh-jauh kepantai Laut Cina Selatan.
Percutian 3 hari 2 malam tanpa gangguan.
Betui ka............
malam-malam tanpa gangguan???
Cekalkan iman.....

2 comments:

echah_syed said...

cheQ dok bukak msjbox junaidix..tp xmo kuar gak..jd cheQ tulih tang ni noo..lame x mai sini..bz sgt laa..guna dial up slow cm siput..adehh!!

norza pun bz td cheQ p umah dia tgk msj pun lom reply..mis nk bloging ni..tu yg curik mase in jap..huhuhu..

out of topic ekk..bkn nk komen tp dok beletiaQ la pulak...so slm tuk norza ekk..

MYA MARJA said...

Assalamualaikum,
Ini yang saya suka, siap ada terjemahan ke Bahasa Melayu baku.

 
Original Template By : uniQue  |    Modified and Maintained By : Intydez