Thursday, April 17, 2008

MAI CUCI SAWANG

Tangguh punya tangguh, akhirnya aku nekad juga untuk menghapdetkan blog ni. Itupun cuma sekadar untuk menggumbirakan hati sendiri. Rimas juga rasanya bila blog dah bersawang.... Nak cerita tentang masjid tu ambil masa sikit. Jadi buat masa ni, aku nak merapu saja la...

Aku rasa nak rakamkan di sini tentang projek2 yang aku buat dalam masa 3 minggu yang lalu, sampai tak mengizinkan aku untuk merayau kesana sini dan bersantai-santai bersama jiran & rakan.

Tapi sebelum tu, aku nak cari penyapu dulu...aku nak cuci sawang2 yang dah tak dapat dibendung lagi ni...!! Aku dengar banyak penyapu sedang dilelong di serata Selangor ni. Katanya seorang ahli perniagaan yang hampir bankrap, Doc. Kire Toyota sedang sibuk mencari pelanggan. Cadangnya bila habis terjual nanti, dapatlah digunakan duit tu untuk dijadikan modal buat memulakan perniagaan baru di tempat lain pula. Begitulah kuatnya azam & cita-cita beliau...pantang berundur sebelum rebah & kojol. Wadah `dulu, kini & selama-lamanya' terngiang-ngiang di cuping telinga.... Katanya beliau akan bangkit semula di satu masa nanti... Tapi, sayangnya firasat ramai menidakkan impian beliau itu...

Aku rasa memang Doc. Kire Toyota sedang gila bayang.... angan-angan Mat Jenin gitu... Kisah Pak Pandir pun ada kena mengena jugak.... cerita si Luncai pun berkaitan jugak.... Biarkan, biarkan.....

2 comments:

echah_syed said...

kalo spider tu dok kat pintu gerenti org tak berani nak mencuri kat umah abg e ni tau..:D

nmpk mcm garang jer :p

kunadzri said...

>>>combi~~~
hehehe.... bukan saja orang tak berani nak mencuri... abg e pun tak berani nak masuk keluar rumah...

 
Original Template By : uniQue  |    Modified and Maintained By : Intydez